AAA
Komunikat
data: piątek, 18 listopad 2011
Informujemy, iż zgodnie z art. 25 ustawy o działalności leczniczej, który wejdzie w życie w dniu 1 stycznia 2012 r., lekarze, nie później niż w terminie 7 dni od zawarcia umowy ubezpieczenia, obowiązani są przekazać Okręgowej Radzie Lekarskiej w Katowicach jako organowi prowadzącemu rejestr, dokumenty ubezpieczenia potwierdzające zawarcie umowy ubezpieczenia wystawione przez ubezpieczyciela.
Obowiązek przekazania dokumentów ubezpieczeniowych dotyczy umów zawartych po dniu 1 stycznia 2012 r.
Lekarze rejestrujący praktyki zawodowe (indywidualne bądź grupowe) zgodnie z nowymi zasadami, obowiązani są załączyć do wniosku o wpis praktyki, polisę ubezpieczenia wystawioną przez ubezpieczyciela.
W księdze rejestrowej praktyki zawodowej lekarza, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru, zostaje wpisany okres ubezpieczenia, jego zakres oraz suma gwarancyjna.
Zespół Radców Prawnych ŚIL