KOMUNIKAT W SPRAWIE PODPISYWANIA PRZEZ LEKARZY UMÓW NA WYSTAWIANIE RECEPT NA LEKI REFUNDOWANE PO 1 LIPCA 2012
W związku z docierającymi do Śląskiej Izby Lekarskiej sygnałami o trudnościach napotykanych przez lekarzy i lekarzy dentystów przy zawieraniu nowych umów ze ŚOW NFZ upoważniających do wystawiania recept refundowanych, odbyło się spotkanie w siedzibie NFZ w Katowicach z udziałem przewodniczącego Komisji Okręgowej Rady Lekarskiej ds. kontaktów z NFZ dr Jerzego Pieniążka, w trakcie którego dokonano niezbędnych wyjaśnień i bezpośredniej oceny sytuacji.
Ustalono, że w celu zawarcia umowy należy:
- pobrać wniosek o zawarcie umowy (można to uczynić bezpośrednio ze strony NFZ, poprzez zakładkę po lewej stronie „Lekarze i recepty”, następnie wejść w Komunikat nr 119/2012 pod datą 02.07.2012),
- wypełnić wniosek (m.in. dane osobowe i adresowe, PESEL, uprawnienia zawodowe),
- dołączyć wymagane załączniki (wymienione na stronie 2 wniosku).
Przyjmowanie wniosków z załącznikami odbywa się na bieżąco (ocena na dzień 9 sierpnia br.). Wg pracowników ŚOW NFZ zdarzają się pojedyncze przypadki braku wymaganych załączników (kserokopii dokumentów), co wymaga dodatkowych czynności i ponownego kontaktu.
W nawiązaniu do stanowiska Prezydium ORL z dnia 1 sierpnia br., opublikowanego na stronie internetowej ŚIL, przypominamy o zalecanej należytej roztropności przy podejmowaniu decyzji oraz szczególnej ostrożności w codziennej praktyce zawodowej.
Jacek Kozakiewicz
Prezes Okręgowej Rady Lekarskiej
w Katowicach